
Unia Europejska
PEL Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „Rozwój eksportu w firmie PEL Sp. z o.o.”
Cel:
Celem projektu jest wzmocnienie działalności eksportowej firmy PEL Sp. z
o.o., aby mogła rozwijać swoją sprzedaż na perspektywicznych dla niej
rynkach.
Opis przedsięwzięcia:
Projekt pod tytułem „Rozwój
eksportu w firmie PEL Sp. z o.o.” obejmuje zarówno udział w
zagranicznych i krajowych wydarzeniach targowych jak i organizacje
zagranicznych wyjazdów studyjnych. Produkty eksportowe planowane do
sprzedaży na nowych rynkach to sprzęt elektroniki użytkowej HiFi
(kolumny, wzmacniacze, kable).
W ramach przeprowadzonych analiz
rynkowych, określono, że najbardziej perspektywiczne obecnie rynki
docelowe to Niemcy, Francja i Hiszpania. Zaplanowano więc zadania, które
umożliwią firmie wejście na te rynki. Najważniejszymi działaniami w
branży elektroniki z zakresu Audio, w której działa Spółka PEL, są
działania targowe i wizyty studyjne – charakterystyką obu działań jest
wykorzystywanie pokoi odsłuchowych jako stoiska i miejsca spotkań z
potencjalnymi kontrahentami. W związku z tym, projekt przewiduje udział
jako wystawca w trzech najważniejszych targach branżowych, a także 12
wizyt studyjnych na rynki docelowe, które będą powiązane z wybranymi
targami. Te działania będą uzupełnione odpowiednio prowadzoną kampanią
reklamową, na bazie usług doradczych, reklamy internetowej i
przygotowania innych materiałów promocyjnych. Wskazane zadania pozwolą
nie tylko pozyskać kontakty handlowe, ale również zrealizować cele
projektu i wejść na 3 nowe rynki zagraniczne. Dzięki temu zwiększy się
poziom sprzedaży eksportowej firmy, co pozwoli znacząco zwiększyć zyski
przedsiębiorstwa. Pozwoli to również uniezależnić się od ewentualnych
zawirowań na rynku krajowym.
Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie następujące wskaźniki rezultatu:
- Liczba przedsiębiorstw, które weszły na nowe zagraniczne rynki: – 1
- Liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotacje – 1
- Liczba przedsiębiorstw wspartych w zakresie internacjonalizacji – 1
- Inwestycje prywatne uzupełniające wsparcie publiczne dla przedsiębiorstw (dotacje) –240 577.50 PLN
- Liczba zagranicznych targów i wystaw międzynarodowy, w których przedsiębiorstwo wzięło udział w charakterze wystawcy – 2
- Liczba wyjazdowych wizyt studyjnych związanych z zagranicznymi targami i wystawami międzynarodowym – 12
- Liczba krajowych targów międzynarodowy, w których przedsiębiorstwo wzięło udział w charakterze wystawcy – 1
- Liczba wyprodukowanych obcojęzycznych materiałów informacyjno-promocyjnych – 3
- Liczba przedsiębiorstw, które weszły na nowe zagraniczne rynki – 1
- Liczba zagranicznych kontraktów handlowych zawartych w wyniku realizacji projektu (kryterium C.2) Kontrakt handlowy/ udokumentowana sprzedaż są liczone dla niepowtarzalnego kontrahenta – 5
- Liczba nowych rynków zagranicznych – 3
Wartość projektu: 623 490,00 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 382 912,50 zł
Unia Europejska
PEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ realizuje projekt dofinansowany z Funduszy
Europejskich „Innowacyjne kolumny głośnikowe firmy PEL z Torunia”.
Cel:
Wdrożenie wdrożenie innowacji produktowej – kolumn głośnikowych poprzez zakup środków
trwałych.
Opis przedsięwzięcia:
Przedmiotem projektu jest innowacyjne w skali świata rozwiązanie produktowe, czyli kolumny
głośnikowe. Innowacyjność ta opiera się przede wszystkim na zmianach konstrukcyjnych, które
generują poprawę jakości poprzez rozpraszanie niskich tonów. Będzie to możliwe głównie dzięki
umieszczeniu specjalnego leja nad pudłem basu. Pozwoli to zwłaszcza melomanom, korzystać z
przyjemniejszych niższych tonów nawet w małych pomieszczeniach. Rozwiązanie jest
nieopatentowaną wiedzą techniczną firmy.
Dodatkowo, jak udowodniły badania, wzmacniacze lampowe wraz z odpowiednimi kolumnami
głośnikowymi tworzą tzw. parzyste harmoniczne, które znakomicie oddziałują na system nerwowy
człowieka, narażony w dzisiejszych czasach na działanie wielu szkodliwych czynników (hałas, stres,
zmęczenie). Kolumny głośnikowe MANRON będą doskonałym uzupełnieniem zestawu audio, a dzięki
odpowiednio dobranym filtrom i konstrukcji parzyste harmoniczne będą emitowane bez
zniekształceń i stworzą niesłyszalne dla ucha relaksujące tło. Dodatkowo szczegółowość dźwięku
emitowanego przez kolumny MANRON nie zmusza mózgu do interpretowania dźwięków i
uzupełniania „luk dźwiękowych” – słuchacz po prostu bez wysiłku słucha muzyki i relaksuje się, a
mózg odpoczywa.
Celem projektu jest wdrożenie nowego na skalę światową produktu – innowacyjnych kolumn
głośnikowych. Cel ten wpisuje się w cel działania 1.6.2 Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jakim jest zwiększone zastosowanie innowacji w
przedsiębiorstwach sektora MŚP. Projekt przyczyni się również do wzmocnienia innowacyjności i
konkurencyjności Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz pomoże rozszerzyć zdolności firmy PEL
Sp. z o.o. w zakresie jej innowacyjnego produktu. Dzięki realizacji celu projektu, firma zdywersyfikuje
swoją działalność, wprowadzając na rynek nowy na skalę świata produkt – kolumny głośnikowe o
niespotykanych cechach i właściwościach akustycznych, przez co wejdzie mocniej na rynek
producentów sprzętu audiowizualnego. Pozwoli to na wzrost konkurencyjności firmy w regionie, w
kraju i zagranicą.
Kolumny będą również spełniały kryteria ekoinnowacyjności m.in. z uwagi na oszczędność zasobów –
ich wykonanie w całości będzie możliwe z materiałów poddających się recyklingowi, dzięki czemu
spełnione zostaną także cele środowiskowe.
Aby projekt mógł zostać zrealizowany, niezbędny jest zakup środków trwałych do produkcji
innowacyjnych kolumn głośnikowych. Zwiększą one stan aktywów firmy i pozwolą włączyć
najważniejsze części procesu technologicznego w cykl produkcyjny w firmie. Zakupione zostaną:
nawijarka, wzmacniacz referencyjny i frezarka 3-osiowa wraz z komputerem i oprogramowaniem, a
także zestaw przyrządów pomiarowych i zestaw narzędzi warsztatowych. Zakres inwestycji zostanie
uzupełniony przez koszty pośrednie.
Projekt osiągnie następujące wskaźniki:
Wskaźniki produktu:
- Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie (CI1) – 1 przedsiębiorstwo
- Liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotacje (CI2) – 1 przedsiębiorstwo
- Liczba przedsiębiorstw wspartych w zakresie ekoinnowacji – 1 szt.
- Inwestycje prywatne uzupełniające wsparcie publiczne dla przedsiębiorstw (dotacje) (CI6) – 245.490,00 zł
- Liczba przedsiębiorstw objętych wsparciem w celu wprowadzenia produktów nowych dla rynku (Cl 28) – 1 przedsiębiorstwo
Wskaźniki rezultatu:
- Liczba wprowadzonych innowacji produktowych – 1 szt.
- Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach (CI8) – 2 EPC
- Przychody ze sprzedaży nowych lub udoskonalonych produktów / usług – 1.100.000,00 zł
Wartość projektu: 745.490,00 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 500 000,00 zł
